Thursday, February 9, 2012

Χάρης Τσέβης: Ο Έλληνας καλλιτέχνης της εικόνας (photos)

Έχουμε πολύ καλούς λόγους για να είμαστε εθνικά υπερήφανοι για τη δουλειά του Έλληνα visual designer Χάρη Τσέβη. Ο πολυβραβευμένος αυτός καλλιτέχνης της εικόνας, ζει και εργάζεται στην Αθήνα κι έχει το δικό του γραφείο γραφιστικής (Tsevis Visual design) διατηρώντας από εκεί συνεργασία με  μεγάλα brands απ΄ όλο τον κόσμο όπως Nike, Toyota, IKEA, PepsiCo και έντυπα όπως Fortune, Los Angeles Times, Sunday Times, Wired, Panorama, Epoca, MacFan, RAM και πολλά άλλα.

Το success story του Χάρη Τσέβη, του ανθρώπου που σκέφτηκε το πρωτοποριακό «μωσαϊκό» του εκλιπόντος προέδρου της  Αpple Inc. Στιβ Τζόμπς έχει τεράστιο ενδιαφέρον και αποτελεί παράδειγμα ανήσυχου και δημιουργικού πνεύματος.







 Ο ίδιος σε ομιλία του στο TedX Athens το 2011 εξηγεί «δούλευα το 2006 στην Ελληνική αγορά που δε βρισκόταν ακόμα σε κρίση, αλλά ο καθένας μπορούσε να δει ότι συνεχώς έχανε έδαφος. Δεν ήμουν βέβαια προφήτης. Απλά ήξερα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά ή ότι εγώ δεν ήμουν κατάλληλος άνθρωπος για αυτή την αγορά».

 Ένα Σάββατο βράδυ, ανοίγει από απλή σχολαστικότητα το pc του, και παρατηρεί ότι η διαδικτυακή κοινότητα του flickr όπου παρουσίαζε κατά καιρούς τις γραφιστικές συνθέσεις του, και συγκεκριμένα το πορτρέτο-μωσαϊκό του Στιβ Τζόμπς, έχει κερδίσει σε δύο ώρες 45,022 κλικ και έχει κοινοποιηθεί σε άπειρα blogs, sites και άλλα διαδικτυακά γκρουπ. Αυτό ήταν η αρχή.

Τι θα μπορούσε όμως να κάνει με αυτή τη νέα επαγγελματική προπτική που πρόσφερε το internet; Η ιδέα βρισκόταν στο παρελθόν του ίδιου του τόπου του: εμείς οι Έλληνες είμαστε ιστορικά ναυτικός λαός. Για να μεταφέρουμε αγαθά χρησιμοποιήσαμε τη ναυτιλία και τα καταφέραμε. ‘Iσως λοιπόν ο πιο έξυπνος τρόπος για να κοινοποιήσεις σήμερα το έργο σου σε όλο τον κόσμο είναι ένα «εικονικό πλοίο» που δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τις κοινότητες στο internet και βέβαια, τα social media. “Όλοι αυτοί που αναγνώρισαν αυτό που έκανα «με κουβάλησαν» στις πλάτες τους” λέει ο ίδιος «κάνοντας share και like τη δουλειά μου». Έτσι, σύντομα ο Τσέβης δέχτηκε τηλέφωνο από το περιοδικό Forbes για τη χρήση του πορτρέτου του Στιβ Τζομπς στο εξώφυλλο (2007). Σύντομα ακολούθησαν πολλά μεγάλα περιοδικά και τις εφημερίδες απ΄όλο τον κόσμο. Μπορεί να θυμάστε το μωσαϊκό του προέδρου των Η.Π.Α Μπαράκ Ομπάμα (photo) και στη συνέχεια μεγάλες συνεργασίες σε διαφημιστικές καμπάνιες του Africa World Cup (2009) αλλά και της Nike, Toyota, IKEA κ.α.

Ήταν γεγονός ότι ο Τσέβης ταξίδευε πια με το διαδικτυακό του πλοίο και είχε ήδη κερδίσει την αναγνώριση της παγκόσμιας αγοράς.

Η δουλειά του Χάρη Τσέβη ξεχωρίζει γιατί αποτυπώνει τη δική του οπτική και σκέψη. Είναι αποτέλεσμα μια σύνθετης σκέψης, σε αντίθεση με τη απλότητα που υπηρετούσε ο Στιβ Τζομπς, ένας άνθρωπος που θαύμαζε απεριόριστα. Είναι ένα παιχνίδι zoom in- zoom out της εικόνας, μια σύνθεση από πολύχρωμα pixel.

Είναι προφανές ότι ο Έλληνας visual designer ήθελε πρώτα απ΄όλα να ασχοληθεί με αυτό που τον έκανε ευτυχισμένο. «Η επιτυχία» λέει στην ομιλία του στο TEDX Athens «δεν είναι ο στόχος. Ο στόχος είναι η ευτυχία, όταν πάντα κοιτάς μπροστά και προσπαθείς αυτό που δημιουργείς να το μοιραστείς με τους υπόλοιπους».

Μια δόση αισιοδοξίας από τα έργα του…



Πορτραίτο της Charlize Theron





Romantica




Santa Claus

Πηγή: Jenny.gr (edits) 

No comments:

Post a Comment

Comments system

Disqus Shortname