Friday, April 27, 2012

Γιώργος Στρουμπούλης: χτίσε τον μύθο σου στη Νέα Υόρκη μέσω ίντερνετ

Από το γραφείο του στο Μανχάταν έχει άμεση και ανεμπόδιστη θέα στη νεοϋορκέζικη καθημερινότητα. Για τους ανθρώπους της γενιάς του ο 31χρονος Γιώργος Στρουμπούλης είναι ένας από τους προνομιούχους της ελληνικής Διασποράς.

Με πατέρα από την Εύβοια και μητέρα από την Καλαμάτα, γεννήθηκε στον Καναδά και από το 2006 διευθύνει μια εταιρεία marketing στην αμερικανική μητρόπολη. Και όμως τους τελευταίους μήνες ενδιαφέρεται περισσότερο για την ελληνική πραγματικότητα. Δεν είναι μόνο η αναζήτηση ευκαιριών στην αγορά κατοικίας που προωθεί μέσω της ιστοσελίδας greekpropertyexchange.com. Είναι και οι απανωτές ερωτήσεις των ξένων ενδιαφερομένων για τις παθογένειες του ευρωπαϊκού Νότου, το χαοτικό περιβάλλον της γραφειοκρατίας, τα περιβόητα πλέον greek statistics και την έλλειψη εθνικού Κτηματολογίου. Κάπως έτσι άλλωστε ξεκίνησε και η προσωπική του ενασχόληση με την αγορά κατοικίας μέσω Ιντερνετ.

«Πριν από δύο χρόνια αποφάσισα να αγοράσω ένα διαμέρισμα στην Καλαμάτα με κάποιες αποταμιεύσεις, ώστε να το χρησιμοποιώ σαν βάση για τις καλοκαιρινές μου διακοπές», λέει ο Γ. Στρουμπούλης, τον οποίο συναντήσαμε πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα. «Αλλο η θεωρία, όμως, και άλλο η πράξη. Ρώτησα πώς μπορεί να ξεκινήσει κανείς το ψάξιμο και όλοι μου έλεγαν: Πήγαινε στην πλατεία και ψάξε τις κίτρινες επιγραφές "ενοικιάζεται" ή "πωλείται". Να σας πω την αλήθεια, μου φάνηκε αστείο. Αλλά και με τα μεσιτικά γραφεία η διαδικασία αποδείχτηκε χρονοβόρα και απογοητευτική για κάποιον που θέλει να δουλεύει αποτελεσματικά. Οταν επέστρεψα λοιπόν στη Νέα Υόρκη, σκέφτηκα ότι πρέπει να υπάρχει ένας πιο εύκολος τρόπος ώστε να βρίσκουν το σπίτι των ονείρων τους όχι μόνο οι Ελληνες, αλλά και οι ξένοι». 

ΣΕ 120 ΧΩΡΕΣ
Η μετωπική σύγκρουση της επιχειρηματικής κουλτούρας με την παθογένεια του ελληνικού ερασιτεχνισμού οδήγησε στις τρεις λέξεις που προφέρονται πλέον σαν μία: GreekPropertyExchange.com. Μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ανεξάρτητοι πωλητές - από την Ελλάδα και την Κύπρο, κατά κύριο λόγο - διαφημίζουν τα ακίνητά τους προσελκύοντας πιθανούς αγοραστές από 120 χώρες του κόσμου. Οι ενδιαφερόμενοι δημιουργούν βήμα βήμα το δικό τους προφίλ - υπάρχουν ακόμη και εκπαιδευτικά βίντεο γι' αυτόν τον σκοπό - και ξεκινούν να δημοσιεύουν τα ακίνητά τους. Η ετήσια συνδρομή για τους ιδιώτες που αναζητούν πρόσβαση σε όλες τις λίστες (κατοικίας, αγοράς οικοπέδων, εμπορικής χρήσης) είναι 59 ευρώ (79 στην περίπτωση των κτηματομεσιτών, κατασκευαστών και αρχιτεκτόνων).

Στα δύο χρόνια που λειτουργεί το ιντερνετικό μεσιτικό γραφείο έχουν γραφτεί 1.485 μέλη και έχουν συγκεντρωθεί 6.603 καταχωρίσεις ακινήτων, οι οποίες κάθε μήνα δέχονται περίπου 15.000 επισκέψεις. «Δεν ανακαλύπτουμε την πυρίτιδα ανεβάζοντας προσφορές στο Διαδίκτυο. Προφανώς στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά και καλά sites που κάνουν την ίδια δουλειά. Η δική μας ιδιαιτερότητα είναι το διεθνές ακροατήριο στο οποίο ανοιγόμαστε. Ας πούμε ότι είμαστε ο μεσολαβητής ανάμεσα σε έναν πωλητή που βρίσκεται σε ένα χωριό της Μεσσηνίας και σε έναν επίδοξο αγοραστή κάπου στη Βόρεια Αμερική».

 


Ο Γιώργος επισκέπτεται την Ελλάδα από το 1998 είτε για διακοπές είτε για επαγγελματικούς λόγους. Στο συναισθηματικό του αρχείο χωρούν, λοιπόν, πολλές εικόνες από την Ιο, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. «Είναι απίθανο να μη βρει κάποιος ευκαιρίες για επένδυση σε κάποιο από τα ελληνικά νησιά. Αλλά και η Νότια Πελοπόννησος προσφέρει τις ίδιες δυνατότητες. Ειδικά για τους Ελληνες της Διασποράς η τάση είναι να επενδύσουν στο χωριό ή στην κωμόπολη όπου γεννήθηκαν. Αν είσαι από την Τρίπολη, θέλεις να επενδύσεις κάπου εκεί κοντά. Αν είσαι από το Ωραιόκαστρο, ψάχνεις στη Θεσσαλονίκη. Και τα δύο αυτά παραδείγματα είναι από ανθρώπους που γνωρίζω προσωπικά». 

ΕΠΑΦΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Τα σπαστά ελληνικά του που διακόπτουν κάθε τόσο την καναδική προφορά αφήνουν την εντύπωση ότι διατηρεί ακόμη επαφές με τη γενέτειρα των γονιών του, ενώ η λέξη «κρίση» επανέρχεται συνεχώς στη συζήτηση. «Πολλά από τα μεσιτικά γραφεία με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή έχουν κλείσει ή αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Μέσα σε όλα έχεις να αντιμετωπίσεις και μια διάχυτη αρνητική διάθεση. Χρειάζεται συχνά να εξηγείς ότι δεν πουλάμε την Ελλάδα μέσω Ιντερνετ, αλλά βοηθάμε τις τοπικές επιχειρήσεις. Η ζήτηση των πωλητών για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους παραμένει, έτσι κι αλλιώς, αμείωτη. Γι' αυτό και η κίνηση μέσω Ιντερνετ έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης. Αυτό που έχουμε παρατηρήσει από υποψήφιους αγοραστές είναι ότι σε αυτή τη φάση συγκεντρώνουν πληροφορίες και κοιτάζουν προσφορές. Οχι κατ' ανάγκη για να αγοράσουν, καθώς και αυτοί καταλαβαίνουν ότι οι τιμές των ακινήτων στην Ελλάδα έχουν κάπως ξεφύγει. Για να φανταστείτε, με 500.000 δολάρια μπορείς να αγοράσεις διαμέρισμα στο Μανχάταν».

Οπως κάθε οργανωμένο μεσιτικό γραφείο που σέβεται τον εαυτό του, το greekpropertyexchange.com παρακολουθεί τις τάσεις της εποχής και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Γι' αυτό και, εκτός από τις ψηφιακές επιγραφές «πωλείται», προσθέτει τώρα και τα «ενοικιάζεται». «Η τάση προέκυψε τους τελευταίους μήνες. Αρκετοί από τους εγγεγραμμένους θέλουν να διαφημίσουν τα διαμερίσματά τους για μίσθωση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών».
 
Δημήτρης Δουλγερίδης


Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

1 comment:

  1. Αγαπητε πατριωτη Γιωργο γεια σου,καλες δουλειες και θελω συνεργασια...

    ReplyDelete

Comments system

Disqus Shortname